Growth explosion

Nadat we een aantal interessante lezingen hadden gehad wilde ik direct aan de slag in 3D om een testje te maken met het groeien van lijnen, een object, haren of een andere bijna abstracte vorm.

Met het maken van het karakter ‘Old Sheep’ dit hier te vinden is ben ik namelijk al even bezig geweest met Xgen in Maya. Hierdoor kon ik dit redelijk vlot opzetten en hiermee testjes maken.

Voordat ik het ging renderen wilde ik weten hoe de beweging zou zijn en of het was waar ik naar op zoek was. Hiervoor heb ik een aantal playblasts gemaakt. Mijn doel was namelijk om een een soort van ‘explosion’ te creëren die vanuit binnen zou binnen en naar buiten zou vloeien. Deze explosion zou een reactie zijn op een beeld dat daarvoor zou komen.

Compositing / post production is belangrijk

Eenmaal gerenderd in Maya heb ik het in After Effects bewerkt met verschillende effecten. Zoals veel mensen vaak onderschatten is post-productie juist een ontzettend belangrijk deel waar je nog heel veel kan veranderen en toevoegen om het een beter beeld te maken.

Bovenstaande render komt rechtstreeks uit Maya en in niet bewerkt. In de video hieronder is te zien hoe het uiteindelijk zou kunnen worden
doormiddel van een aantal effecten in After Effects.

Het wachtwoord voor elke video: HKU

Leave a Reply

About Media-AAA

Engelse tuin 2

5272CB Sint Michielsgestel
Brabant, The Netherlands

T: +31 (0)629430102
E: info@aaa-media.nl