Omdat ik tijdens mijn studie eigenlijk nooit meer een compleet karakter heb gemaakt van begin tot eind en ik dit wel heel graag nog een keer zou willen doen heb ik nu deze kans gegrepen.
Tijdens het maken liep ik uiteraard tegen een aantal problemen aan, zo was het voor mij lang geleden dat ik in Zbrush had gewerkt en moest ik hiervoor een aantal korte tutorials volgen. Al snel pakte ik het weer op en vond ik het eigenlijk voor de eerste keer daadwerkelijk leuk om te sculpten. Nadat de sculpt klaar was heb ik een nieuwe retopology gemaakt om er daarna in Substance Painter textures voor te maken.
Voor het kleedje en de sjaal die om zijn nek hangen heb ik Marvelous Designer gebruikt, deze vervolgens ook een nieuwe retopology gegeven en textures gemaakt in Substance Painter.
Wat voor mij uiteindelijk denk ik het grootste struikelblok was dat ik persé een zelfbedacht karakter moest maken in plaats van gebruik te maken van concept art. Door dit nu gedaan te hebben, ben ik veel makkelijker door het proces gegaan dan ik normaal gezien zou doen.
First little (finished) sculpt in Zbrush
Made this old sheep based on the concept art of Piper Thibodeau. First sculpted the head, leggs and arms, after the retopo I hand painted everything in Substance Painter. Still not completely satisfied with the clothing tho..
Made the environment and lighting by myself and did the fur with Xgen. I didn’t like the ‘studio lighting’ in the concept art so placed her in a little cozy barn.
Concept art: @piperdraws , Daily Paint 1884# Baabooshka
Sjaal en kleedje gemaakt in Marvelous Designer, deze daarna textures gegeven in Substance Painter.