Jellyfish

Naast het onderzoeken, schrijven en werken aan mijn onderzoeksvraag en ontwikkelingsdocument vond ik het ook prettig om tussendoor wat testjes te doen. Ik was benieuwd hoe snel ik een ‘zwemmende’ kwal kon maken in Maya.

Uiteindelijk ben ik hiermee veel langer bezig geweest dan dat ik in eerste instantie wilde. Telkens zat het maar weer niet mee met nCloth, wires, strings, hairs etc.. waardoor ik mijzelf minder goed kon focussen op het resultaat maar meer op de techniek er achter.

Experiment

Nadat ik het testje had gemaakt was ik eigenlijk best wel tevreden met het resultaat dat daar uitkomen was. De ‘look’ en beweging van de ‘oral arms of tentacles’ van de kwal vond ik goed passen bij de stijl.

Toch realiseerde ik nadat ik dit had gemaakt dat de uitkomst van deze test niet was waarnaar ik op zoek was. Het experimenteren hoe bijvoorbeeld een zwemmende fles of ander plastic object er uit zou zien was beter geweest hoor ik mijzelf dan zeggen. Toch is dat in mijn geval niet waar, omdat ik tijdens dit proces eigenlijk al een keuze had gemaakt om in mijn film niet letterlijk plasic objecten te stoppen. Dit trekt mij namelijk helemaal niet en ik zit er niet op te wachten om tientallen plastic-objecten te moeten maken.

Het wachtwoord voor elke video: HKU

Leave a Reply

About Media-AAA

Engelse tuin 2

5272CB Sint Michielsgestel
Brabant, The Netherlands

T: +31 (0)629430102
E: info@aaa-media.nl